Studiul de caz 1

 

– punctaj maxim 0.5 puncte -

 

· Ne propunem sa identificam  principalele caracteristici ale site-urilor de comert electronic din tara si din afara tarii, elementele pozitive, precum si cele negative.

·  Pornind de la site-uri de monitorizare a traficului, vom identifica cele mai vizitate site-uri de CE. Le vom alege pe acelea care ne intereseaza din punctul de vedere al specificului lor, al produselor comercializate.

·  In urma acestui studiu, trebuie sa va alegeti un model de site de CE pentru realizarea proiectului personal.

· Observati diferentele dintre site-urile de CE din Romania si din afara, elementele care atrag clientii si ii fac sa revina (clienti fideli), modalitatile de plata (obligatoriu eletronice pentru comertul on-line pe Internet), informatii privind timpul de primire a produselor cumparate etc.

 

 

1.       Comerț electronic pe Internet

 

Realizați un studiu de caz privind comerțul electronic pe Internet, având următoarea structură:

1.1.      Audit de functionalitate pentru magazine virtuale

Stabiliți ce caracteristici trebuie să aibă un site de comerț electronic performant.

Exp: 

• Strategia de vanzare a site-ului: cat de bine sunt grupate si prezentate produsele, cat de clar este explicata politica de onorare a comenzilor, cat de bine sunt intelese cerintele de baza ale potentialilor cumparatori etc.

•  Increderea in firma care sta “in spatele” magazinului virtual: cata incredere inspira site-ul, cat de “pus la punct” este cu toate informatiile care l-ar interesa pe un cumparator. Sunt detalii aparent neglijabile, care fac insa uneori diferenta intre o comanda trimisa si una abandonata.

•  Modalitatea de navigare in catalog: pot fi gasite usor si intuitiv toate produsele pe care le oferiti?

•  Modalitatea de cautare in site: In cazul in care cumparatorii ajung sa caute produsele folosind motorul de cautare din site, statisticile arata ca, daca nu gasesc produsul cautat din prima incercare, sansele de a-l gasi la a doua sau a treia cautare scad semnificativ si este foarte posibil sa plece de pe site. Probabilitatea de a pastra clientii creste insa daca stiti cum cauta cumparatorii si preintampinati cat mai multe posibilitati de esec.

•  Descrierea produselor: Descrierea produselor este un domeniu cu cateva “capcane ascunse” care pot crea confuzie si probleme atat pentru dumneavoastra cat si pentru cumparatori. Modulul trece in revista aspectele esentiale si identifica posibilele probleme care apar in mod uzual pe site-urile de comert electronic.

•  Sistemul de comanda: Cumparatorii online vin in magazine cu anumite asteptari legate de sistemul de comanda. Nerespectarea etapelor uzuale, impunerea de restrictii sau lipsa unor informatii importante erodeaza atat dorinta de cumparare cat si increderea clientului. Recomandarile din acest modul au in vedere aceste aspecte si va sunt de real folos in optimizarea sistemului de comanda de pe site-ul dumneavoastra.

 

Vezi și www.epayment.ro/comert-electronic/magazin-virtual.php + alte păreri + păreri personale)

 

1.2.      Comerțul electronic în România

Clasamente privind cele mai vizitate site-uri de e-commerce/ portal-uri:

www.trafic.ro/top/comertelectronic/; www.roportal.ro, www.linkuri.ro, www.links.ro

 

Vizitați site-uri de comerț electronic din România cum ar fi: cybershop.ro, www.flamingo.ro, www.rate.ro, www.teora.ro, okazii.ro, www.price.ro, vanguard.ro, gameshop.ro, cd.ro, musicshop.hbo.ro, kiosk.ro, www.music.ro, www.cartea.ro, www.logimax.ro, www.rav.ro, www.rtc.ro, www.pnp.ro, www.austral.ro, www.vanguard.ro, www.vtarus.ro, www.emania.ro, www.cadoultau.ro, www.idei-de-afaceri.go.ro, www.emania.ro, www.magazinultau.ro, www.raft.ro, www.emag.ro, www.dol.ro, www.cartea.ro, www.epayment.ro (soluții de plată on-line GeCAD) etc.

 

§         Identificați alte site-uri importante de e-comerț în România.

§         Creați un tabel cu primele 5 site-uri care v-au plăcut cel mai mult, cu următoarea structură:

Adresă site

Proprietar

Produs software utilizat /Platformă

(eventual)

Tipuri de produse comercializate

Design site

Viteză de răspuns/

încărcare

Mod de plată

Timp primire cumpărături

Ce v-a plăcut

Ce nu v-a plăcut

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

§         Alegeți unul dintre ele ca model pentru site-ul vostru și argumentați de ce.

1.3.      Sisteme de comerț electronic implementate în lume

Vizitați site-urile de comerț electronic + altele, cum ar fi: www.edmunds.com, eshop.msn.com, www.kelkoo.com, www.smith.shopwize.com, www.Walmart.com, www.expansys.com, www.barnesandnoble.com, www3.jcpenney.com, www.e-teleflor.com, www.ebay.com, cybereshop.com

 

Clasamente privind cele mai bune site-uri de e-commerce, găsiți la adresa: www.time.com/time/digital/reports/eshopping/  -

best overall (www.amazon.com, www.dell.com, www.iqvc.com),

Licitatii (www.ebay.com, www.onsale.com),

facilitati la cumparare (www.mysimon.com, www.dash.com ),

ghiduri (www.productopia.com , www.esmarts.com ),

customer friendly (www.fogdog.com/, www.clinique.com/, www.petopia.com/, www.wine.com/, www.outpost.com/) cea mai buna idee pentru un site (www.carsdirect.com/, www.rocketcash.com/, www.theknot.com/) ,

site-uri care satisfac in cel mai inalt grad clientii (www.disney.go.com/Shopping/, www.dvdexpress.com/, www.previewtravel.com/, www.rei.com/)

Cele mai atragatoare site-uri (www.landsend.com/, www.garden.com/, www.drugstore.com/, www.worldspy.com/)

 

§         Identificați alte site-uri importante de e-comerț din lume.

§         Creați un tabel cu primele 5 site-uri care v-au plăcut cel mai mult, cu următoarea structură:

Adresă site

Proprietar

Produs software utilizat /Platformă

(eventual)

Tipuri de produse comercializate

Design site

Viteză de răspuns/

încărcare

Mod de plată

Timp primire cumpărături

Ce v-a plăcut

Ce nu v-a plăcut

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

§         Alegeți unul dintre ele ca model pentru site-ul vostru și argumentați de ce.