Tematică CURS COMERŢ ELECTRONIC
Conf. Dr. Carmen Timofte
1. ECONOMIA DIGITALĂ ŞI COMERŢUL ELECTRONIC PE INTERNET
1.1. Revoluţia Internet-ului
1.2. Economia Internet / digitală
Structura economiei digitale
Aspecte economice ale economiei digitale
Modele de afaceri pe internet
1.3. Necesitatea comerţului pe Internet
1.4. Elemente de legislaţie privind comerţul pe Internet
1.5. Comerţul electronic pe Internet şi impactul asupra societăţii
1.7. Perspective de dezvoltare în ţarã şi în lume a comerţului electronic
2. TEHNOLOGIA COMERŢULUI ELECTRONIC
2.1. Caracteristici
Definiţii
Formele comerţului electronic
Cadrul de lucru
Globalizarea comerţului electronic
Avantajele / dezavantajele comerţului electronic
Etapele derulării comerţului electronic
e-business
m-commerce
2.2. Modele De Comerţ Electronic Pe Internet
2.2.1. Modelul B2C
Produse specifice B2C
Modelul consumatorului în B2C
Modele de afaceri ale pieţei electronice orientate spre consumator
Comerţul electronic în industrie
2.2.2. Modelul B2B
Caracteristici
Comportamentul companiei-consumator
Forme de comerţ electronic B2B
2.3. EDI. ETF. F-EDI
2.4. Bani electronici şi sisteme de platã pentru comerţul electronic
Bani electronici
Tipuri de bani electronici
Arhitectura sistemelor de bani electronici
Caracteristicile banilor electronici
Infrastructura sistemelor de banilor electronici
Riscurile banilor electronici
Sisteme de platã
Arhitectura sistemelor de platã
Clasificarea sistemelor de platã
Studii de caz
2.6. Protocoale de comerţ electronic
2.6.1. SET
Participanţi
Fluxul de mesaje
Securitatea SET
Standarde utilizate
2.6.2. Alte protocoale: iKP, Secure Courier, SNPP, OPT
2.7. Agenţi inteligenţi pentru comerţ pe Internet
2.8. Produse de comerţ electronic pentru Internet (comerciale, open source)
2.9. Sisteme de comerţ electronic implementate în ţarã şi în lume
3. METODOLOGIE DE IMPLEMENTARE A SISTEMELOR DE COMERŢ ELECTRONIC
3.1. Strategie de planificare şi implementare a sistemelor de e-comerţ
Strategia de preţuri
Strategie de planificare
1. Analiza competiţiei
2. Formularea strategiei
3. Implementare
4. Performanţă, evaluare, reevaluarea strategiei
3.2. Cerinţe pentru crearea unui site de comerţ electronic pe Internet
3.3. Soluţii e-business pentru întreprinderi cu aplicaţii moştenite şi pentru firme mici start-up
3.4. Metodologie de proiectare a aplicaţiilor de e-comerţ
Lista cerinţelor de securitate
Elemente necesare pentru proiectarea protocolului de platã electronicã
Fluxul mesajelor într-un protocol de platã pentru comerţ electronic
4. APLICAŢII DE E-COMERŢ B2C ŞI B2B
Bibliografie curs:
1. Carmen Stanciu-Timofte, Baze de date pentru comert electronic pe Internet, Ed. Oscar Print, 2002
2. Efraim Turban, Jae Lee, David King, H. Michael Chung, Electronic Commerce - A Managerial Perspective, Pretince Hall, INC., 2000.
3. I.Gh. Rosca, Cristina Bucur, Carmen Timofte, Octavian Paiu, Mirela Visean, Comertul electronic. Concepte, tehnologii ºi aplicatii, , Ed. Economicã, 2004.
4. Janice Reynolds, The Complete E-Commerce Book, Second Edition: Design, Build & Maintain a Successful Web-based Business, 2004
5. Ian Daniel, E-commerce Get It Right!Essential Step-by-Step Guide for Selling & Marketing Products Online. Insider Secrets, Key Strategies & Practical Tips - Simplified for Start-Ups & Small Businesses, NeuroDigital, 2011,
6. Dave Chaffey, E-Business and E-Commerce Management: Strategy, Implementation and Practice (5th Edition), Prentice Hall,2011
7. Thomas M McFayen, eCommerce Best Practices - How to market, sell, and service customers with internet technologies, 2008
8. Larry Ullman, Effortless E-Commerce with PHP and MySQL, New Riders, 2011
9. Resurse Internet
Bibliografie seminar:
1. Carmen Stanciu-Timofte, Baze de date pentru comerþ electronic pe Internet, Ed. Oscar Print, 2002
2. Ian Daniel, E-commerce Get It Right!Essential Step-by-Step Guide for Selling & Marketing Products Online. Insider Secrets, Key Strategies & Practical Tips - Simplified for Start-Ups & Small Businesses, NeuroDigital, 2011,
3. Dave Chaffey, E-Business and E-Commerce Management: Strategy, Implementation and Practice (5th Edition), Prentice Hall,2011
4. Thomas M McFayen, eCommerce Best Practices - How to market, sell, and service customers with internet technologies, 2008
5. Larry Ullman, Effortless E-Commerce with PHP and MySQL, New Riders, 2011
6. Resurse Internet