Crearea unui site de comerț electronic

(2.5 p)

 

1.1.      În urmă studiului de caz 1, ați ales tipul de site pe care doriți să-l implementați și caracteristicile sale, precum și produsul/produsele sau serviciul/serviciile comercializate de site-ul vostru.

1.2.      În urma studiului de caz 2, ați ales produsul software de comerț electronic pe care-l veți folosi în dezvoltarea site-ului.

1.3.      Realizarea site-ului personal:

Are ca scop identificarea elementelor de originalitate specifice fiecărui site în parte, proiectarea lor și implementarea unuia dintre ele.

 

Există următoarele modalități de lucru:

-                           descărcarea unui program „trial” care să va permită să vă realizați un site de CE, cu acel produs, pe o perioada limitată. De obicei este un wizard care vă ghidează în procesul de realizare al site-ului. Acest sistem nu oferă toate funcționalitățile produsului plătit, restul fiind implementate de voi.

 

-                           crearea site-ului pe un server care oferă lansarea wizard-ului de la distanță, folosind produsul lor, pe o perioadă de limitată (cca. 14 zile). În acest caz aveți la dispoziție și găzduirea gratis. Similar cazului anterior, această variantă oferă doar o parte din funcțiile produsului de bază, restul trebuind să fie implementate de voi, dacă vă permite produsul.

 

-                           realizarea manuală a unui site comerț electronic, utilizând php, asp, aspx etc. și publicarea lui pe un server.

 

 

1.4.   Caracteristicile site-ului

Pentru site-urile de tipul B2C, care oferă produse, se recomandă existența următoarelor caracteristici:

 

Cerințe obligatorii:

1.      să fie publicat pe un site Web;

2.      utilizeze un sistem de baze de date la alegere: MySQL, MS Access, SQL 2000, Oracle, etc.

3.      implementeze script-uri pe server într-un limbaj la alegere : PHP, ASP, JSP, ASP.NET, etc.

4.      implementeze un sistem de plată electronic.

 

Punctaje acordate:

                                  I.          Elemente clasice (specifice site-urilor B2C)- 1.25 puncte

1.      sistem de navigare cu meniuri (JavaScript, CSS, Ajax etc.) – 0.1 puncte

2.      catalog de produse – 0. 1 puncte

3.      gruparea produselor în catalog, pe categorii (de exemplu, pentru componentele unui calculator : Procesoare, Plăci de bază, Stocare, Multimedia ,etc.) – 0.1 puncte

4.      vizualizare detalii produs (caracterisitici, preț, imagine) –0.1 puncte

5.      coș de cumpărături +actualizare coș de cumpărături  –0.1 puncte

6.      înregistrarea comenzii (pentru un cont de utilizator) – 0.1 puncte

7.      stocuri  – 0.1 puncte

8.      promoții – 0.1 puncte

9.      emiterea facturii (articole comandate, prețuri unitare, valori, taxe) – 0.1 puncte

10.  plata facturii (prin carte de credit sau alte forme de bani electronici) – 0.1 puncte

 

11.  interfață de administrare site (gestiune: catalogul de produse, utilizatori, comenzi) – 0.25 puncte

 

                                 II.         PERSONALI ZARI– 1 punct

Prezentarea elementelor/elementului de noutate/originalitate specifice site-ului vostrul:

-        prezentarea modulelor cu personalizări – 0.5 puncte

 

-        implementarea unui modul reprezentativ – 0.5 puncte

 

 

 III. Documentare, prezentare– 0.25 puncte –

   Pentru susținerea proiectului trebuie să realizați o prezentare a proiectului, pusă prin upload, în format site_ nume_prenume.zip, care conține:

- ce tip de comerț electronic implementați (exp.: B2B, B2C etc.)

- ce produse va propunețicomercializați și de ce

 - ce site ați folosit ca model (concluzia este trasă în urma studiului de caz 1)

- ce platformă software utilizați: comercială (și care anume și de ce) sau freeware (care și de ce ați ales-o) (concluzia este trasă în urma studiului de caz 2)

-  în ce a fost realizat (ASP, PHP etc)

- ce baze de date utilizați

- unde este publicat (link-ul către site-ul unde este publicat, altfel trebuie atașat site-ul zip-uit)

- realizarea unui hyper-link de la fiecare cerință a proiectului către cerința realizată din cadrul site-ului.

 - prezentarea personalizărilor.