Studiul de caz 1

 

– punctaj maxim 0.5 puncte -

 

ˇ Ne propunem sa identificam  principalele caracteristici ale site-urilor de comert electronic din tara si din afara tarii, elementele pozitive, precum si cele negative.

ˇ  Pornind de la site-uri de monitorizare a traficului, vom identifica cele mai vizitate site-uri de CE. Le vom alege pe acelea care ne intereseaza din punctul de vedere al specificului lor, al produselor comercializate.

ˇ  In urma acestui studiu, trebuie sa va alegeti un model de site de CE pentru realizarea proiectului personal.

ˇ Observati diferentele dintre site-urile de CE din Romania si din afara, elementele care atrag clientii si ii fac sa revina (clienti fideli), modalitatile de plata (obligatoriu eletronice pentru comertul on-line pe Internet), informatii privind timpul de primire a produselor cumparate etc.

 

 

1.     Comerţ electronic pe Internet

 

Realizaţi un studiu de caz privind comerţul electronic pe Internet, având următoarea structură:

1.1.     Audit de functionalitate pentru magazine virtuale

Stabiliţi ce caracteristici trebuie să aibă un site de comerţ electronic performant.

Exp: 

• Strategia de vanzare a site-ului: cat de bine sunt grupate si prezentate produsele, cat de clar este explicata politica de onorare a comenzilor, cat de bine sunt intelese cerintele de baza ale potentialilor cumparatori etc.

•  Increderea in firma care sta “in spatele” magazinului virtual: cata incredere inspira site-ul, cat de “pus la punct” este cu toate informatiile care l-ar interesa pe un cumparator. Sunt detalii aparent neglijabile, care fac insa uneori diferenta intre o comanda trimisa si una abandonata.

•  Modalitatea de navigare in catalog: pot fi gasite usor si intuitiv toate produsele pe care le oferiti?

•  Modalitatea de cautare in site: In cazul in care cumparatorii ajung sa caute produsele folosind motorul de cautare din site, statisticile arata ca, daca nu gasesc produsul cautat din prima incercare, sansele de a-l gasi la a doua sau a treia cautare scad semnificativ si este foarte posibil sa plece de pe site. Probabilitatea de a pastra clientii creste insa daca stiti cum cauta cumparatorii si preintampinati cat mai multe posibilitati de esec.

•  Descrierea produselor: Descrierea produselor este un domeniu cu cateva “capcane ascunse” care pot crea confuzie si probleme atat pentru dumneavoastra cat si pentru cumparatori. Modulul trece in revista aspectele esentiale si identifica posibilele probleme care apar in mod uzual pe site-urile de comert electronic.

•  Sistemul de comanda: Cumparatorii online vin in magazine cu anumite asteptari legate de sistemul de comanda. Nerespectarea etapelor uzuale, impunerea de restrictii sau lipsa unor informatii importante erodeaza atat dorinta de cumparare cat si increderea clientului. Recomandarile din acest modul au in vedere aceste aspecte si va sunt de real folos in optimizarea sistemului de comanda de pe site-ul dumneavoastra.

 

Vezi şi

Criterii preselectie

https://www.gpec.ro/competitia-magazinelor-online/regulament/#competitia-explicata

 https://www.gpec.ro/competitia-magazinelor-online/criterii-de-jurizare/ + alte păreri + păreri personale)

 

1.2.     Comerţul electronic în România

-Ranking pe domeniu/tara

https://ecommercedb.com/en/ranking/ww/all

 

 

Clasamente privind cele mai vizitate site-uri de e-commerce/ portal-uri:

www.trafic.ro/top/comertelectronic/; www.roportal.ro, www.linkuri.ro, www.links.ro

 

 

§  Identificaţi alte site-uri importante de e-comerţ în România.

§  Creaţi un tabel cu primele 5 site-uri care v-au plăcut cel mai mult, cu următoarea structură:

Adresă site

Proprietar

Produs software utilizat /Platformă

(eventual)

Tipuri de produse comercializate

Design site

Viteză de răspuns/

încărcare

Mod de plată

Timp primire cumpărături

Ce v-a plăcut

Ce nu v-a plăcut

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

§  Alegeţi unul dintre ele ca model pentru site-ul vostru şi argumentaţi de ce.

1.3.     Sisteme de comerţ electronic implementate în lume

 

-Ranking pe domeniu/tara

https://ecommercedb.com/en/ranking/ww/all

 

§  Identificaţi alte site-uri importante de e-comerţ din lume.

§  Creaţi un tabel cu primele 5 site-uri care v-au plăcut cel mai mult, cu următoarea structură:

Adresă site

Proprietar

Produs software utilizat /Platformă

(eventual)

Tipuri de produse comercializate

Design site

Viteză de răspuns/

încărcare

Mod de plată

Timp primire cumpărături

Ce v-a plăcut

Ce nu v-a plăcut

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

§  Alegeţi unul dintre ele ca model pentru site-ul vostru şi argumentaţi de ce.

 

1.4.     Note site-uri si media pe domeniul ales pt RO si extern

Realizati un excel in care sa calculati notele pt fiecare dintre site-urile analizate anterior:

 

 

Site-uri RO

Site-uri ext

Criteriu

Pondere

Site1-ro

Site2.ro

.....

Site1.ext

Site2.ext

......

1.aaa

10%

Nota-crit1

...

...

Nota-crit1

...

...

2.bbb

5%

Nota-crit2

...

...

Nota-crit2

...

...

3.ccc

...

...

...

...

...

...

...

....

....

...

...

...

...

...

...

 

 

Nota site1.ro

Nota site2.ro

...

Nota site1.ext

Nota site2.ext

...

 

100%

Media pe RO pe domeniu....: .........

Media pe ext pt domeniul ..... : .........

 

-       Fiecare stabileste criteriile importante pt domeniul sau;

-        fiecare stabileste ponderea fiecarui criteriu in nota finala;

-       Nota site=suma(pondere-crit*nota-crit)

-       Se retine media pe ro si pe extern pt domeniul respectiv