· Ne propunem sa identificam
principalele caracteristici ale site-urilor de comert electronic din
· Pornind de la site-uri de monitorizare
a traficului, vom identifica cele mai vizitate site-uri de CE. Le vom alege pe
acelea care ne intereseaza din punctul de vedere al specificului lor, al
produselor comercializate.
· In urma acestui studiu,
trebuie sa va alegeti un model de site de CE pentru realizarea proiectului
personal.
· Observati diferentele dintre site-urile de CE din
Realizați
un studiu de caz privind comerțul electronic pe Internet, având
următoarea structură:
Stabiliți ce caracteristici trebuie să aibă un site de comerț electronic performant.
Exp:
Strategia de vanzare a site-ului: cat de
bine sunt grupate si prezentate produsele, cat de clar este explicata politica
de onorare a comenzilor, cat de bine sunt intelese cerintele de baza ale
potentialilor cumparatori etc.
Increderea in firma
care sta in spatele magazinului virtual: cata incredere inspira site-ul, cat
de pus la punct este cu toate informatiile care l-ar interesa pe un
cumparator. Sunt detalii aparent neglijabile, care fac insa uneori diferenta
intre o comanda trimisa si una abandonata.
Modalitatea de navigare in catalog:
pot fi gasite usor si intuitiv toate produsele pe care le oferiti?
Modalitatea de cautare
in site: In cazul in care cumparatorii ajung sa caute produsele folosind
motorul de cautare din site, statisticile arata ca, daca nu gasesc produsul
cautat din prima incercare, sansele de a-l gasi la a doua sau a treia cautare
scad semnificativ si este foarte posibil sa plece de pe site. Probabilitatea de
a pastra clientii creste insa daca stiti cum cauta cumparatorii si
preintampinati cat mai multe posibilitati de esec.
Descrierea produselor:
Descrierea produselor este un domeniu cu cateva capcane ascunse care pot crea
confuzie si probleme atat pentru dumneavoastra cat si pentru cumparatori.
Modulul trece in revista aspectele esentiale si identifica posibilele probleme
care apar in mod uzual pe site-urile de comert electronic.
Sistemul de comanda:
Cumparatorii online vin in magazine cu anumite asteptari legate de sistemul de
comanda. Nerespectarea etapelor uzuale, impunerea de restrictii sau lipsa unor
informatii importante erodeaza atat dorinta de cumparare cat si increderea
clientului. Recomandarile din acest modul au in vedere aceste aspecte si va
sunt de real folos in optimizarea sistemului de comanda de pe site-ul
dumneavoastra.
Vezi și
Criterii preselectie
https://www.gpec.ro/competitia-magazinelor-online/regulament/#competitia-explicata
https://www.gpec.ro/competitia-magazinelor-online/criterii-de-jurizare/
+ alte
păreri + păreri personale)
-Ranking pe domeniu/tara
https://ecommercedb.com/en/ranking/ww/all
Clasamente privind
cele mai vizitate site-uri de e-commerce/ portal-uri:
www.trafic.ro/top/comertelectronic/; www.roportal.ro, www.linkuri.ro, www.links.ro
§ Identificați alte site-uri importante de e-comerț în România.
§ Creați un tabel cu primele 5 site-uri care v-au plăcut cel mai mult, cu următoarea structură:
Adresă site |
Proprietar |
Produs software utilizat
/Platformă (eventual) |
Tipuri de produse
comercializate |
Design site |
Viteză de răspuns/ încărcare |
Mod de plată |
Timp primire
cumpărături |
Ce v-a plăcut |
Ce nu v-a plăcut |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
§ Alegeți unul dintre ele ca model pentru site-ul vostru și argumentați de ce.
-Ranking pe domeniu/tara
https://ecommercedb.com/en/ranking/ww/all
§ Identificați alte site-uri importante de e-comerț din lume.
§ Creați un tabel cu primele 5 site-uri care v-au plăcut cel mai mult, cu următoarea structură:
Adresă site |
Proprietar |
Produs software
utilizat /Platformă (eventual) |
Tipuri de produse
comercializate |
Design site |
Viteză de răspuns/ încărcare |
Mod de plată |
Timp primire
cumpărături |
Ce v-a plăcut |
Ce nu v-a plăcut |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
§ Alegeți unul dintre ele ca model pentru site-ul vostru și argumentați de ce.
Realizati un excel in care sa calculati notele pt fiecare dintre site-urile analizate anterior:
|
|
Site-uri RO |
Site-uri ext |
||||
Criteriu |
Pondere |
Site1-ro |
Site2.ro |
..... |
Site1.ext |
Site2.ext |
...... |
1.aaa |
10% |
Nota-crit1 |
... |
... |
Nota-crit1 |
... |
... |
2.bbb |
5% |
Nota-crit2 |
... |
... |
Nota-crit2 |
... |
... |
3.ccc |
... |
... |
... |
... |
... |
... |
... |
.... |
.... |
... |
... |
... |
... |
... |
... |
|
|
Nota site1.ro |
Nota site2.ro |
... |
Nota site1.ext |
Nota site2.ext |
... |
|
100% |
Media pe RO pe domeniu....: ......... |
Media pe ext pt domeniul ..... : ......... |
- Fiecare stabileste criteriile importante pt domeniul sau;
- fiecare stabileste ponderea fiecarui criteriu in nota finala;
- Nota site=suma(pondere-crit*nota-crit)
-
Se retine media pe ro si pe extern pt domeniul
respectiv