Analiza şi proiectarea unei aplicaţii de ecommerce
1. Stabilirea domeniului de studiu - fiecare îşi alege domeniul pe care îl analizează (flori, produse alimentare, articole sportive, IT, telefoane, servicii, vacante, calatorii etc.)
2. Elemente de audit al site-urilor de ecommerce pe domeniul ales.
3. Analiza
· Ne propunem sa identificam principalele caracteristici ale site-urilor de comert electronic din tara si din afara tarii, elementele pozitive, precum si cele negative, specifice domeniului ales la punctul 1.
· Pornind de la site-uri de monitorizare a traficului, vom identifica cele mai vizitate site-uri de CE. Le vom alege pe acelea care ne intereseaza din punctul de vedere al specificului lor, al produselor comercializate.
· In urma acestui studiu, trebuie sa va alegeti un model de site de CE pentru realizarea proiectului personal.
· Observati diferentele dintre site-urile de CE din Romania si din afara, elementele care atrag clientii si ii fac sa revina (clienti fideli), modalitatile de plata (obligatoriu eletronice pentru comertul on-line pe Internet), informatii privind timpul de primire a produselor cumparate etc.
4. Proiectarea
aplicaţiei
- In urma observării şi analizei site-urile de EC, precum şi a deciziei pe a avea ca model unul dintre ele, realizaţi schema principalelor componente ale aplicaţiei.
Realizaţi un studiu de caz privind comerţul electronic pe Internet pentru domeniul/ produsul/, având următoarea structură:
Stabiliţi ce caracteristici trebuie să aibă un site de comerţ electronic performant pe domeniul stabilit.
Exp:
• Strategia de vanzare a site-ului: cat de bine sunt grupate si
prezentate produsele, cat
de clar este
explicata politica de onorare a comenzilor, cat de bine sunt intelese
cerintele de baza ale potentialilor cumparatori etc.
• Increderea in
firma care sta “in spatele”
magazinului virtual: cata incredere inspira site-ul, cat de “pus la punct” este cu toate informatiile
care l-ar interesa pe un cumparator. Sunt detalii aparent neglijabile, care fac insa uneori diferenta
intre o comanda trimisa si una
abandonata.
• Modalitatea de navigare in
catalog: pot fi gasite
usor si intuitiv
toate produsele pe care le oferiti?
• Modalitatea de cautare in
site: In cazul in care cumparatorii
ajung sa caute produsele folosind motorul de cautare din site, statisticile arata ca, daca nu gasesc produsul cautat din prima incercare, sansele de a-l gasi la a doua sau a treia
cautare scad semnificativ si este foarte posibil
sa plece de pe site. Probabilitatea de a pastra clientii
creste insa daca stiti cum cauta cumparatorii si preintampinati cat mai multe posibilitati
de esec.
• Descrierea produselor:
Descrierea produselor este un domeniu cu cateva “capcane ascunse” care pot crea confuzie si probleme
atat pentru dumneavoastra cat si pentru cumparatori. Modulul trece in revista aspectele esentiale si identifica
posibilele probleme care apar in mod uzual pe site-urile de comert electronic.
• Sistemul de comanda:
Cumparatorii online vin in
magazine cu anumite asteptari
legate de sistemul de comanda.
Nerespectarea etapelor uzuale,
impunerea de restrictii sau lipsa unor
informatii importante erodeaza atat dorinta
de cumparare cat si increderea clientului. Recomandarile din acest modul au in vedere aceste aspecte si va sunt de real folos in optimizarea sistemului de comanda de pe site-ul dumneavoastra.
Vezi şi:
-criterii de preselecţie
https://www.gpec.ro/regulament-competitia-magazinelor-online-gpec/#criterii-de-preselectie
-criterii de jurizare
https://www.gpec.ro/criterii-de-jurizare/
+ alte păreri + păreri personale
3. Analiza
Clasamente privind
cele mai vizitate site-uri de e-commerce/
portal-uri:
www.trafic.ro/top/comertelectronic/; www.roportal.ro, www.linkuri.ro, www.links.ro
Vizitaţi site-uri de comerţ electronic din România pentru domeniul stabilit.
§ Identificaţi alte site-uri importante de e-comerţ în România, pe domeniul vostru.
§ Creaţi un tabel cu primele 5 site-uri care v-au plăcut cel mai mult, cu următoarea structură:
Adresă site |
Proprietar |
Produs software utilizat /Platformă (eventual) |
Tipuri de produse comercializate |
Design site |
Viteză de răspuns/ încărcare |
Mod de plată |
Timp primire cumpărături |
Ce v-a plăcut |
Ce nu v-a plăcut |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
§ Alegeţi unul dintre ele ca model pentru site-ul vostru şi argumentaţi de ce.
§ Vizitaţi site-urile de comerţ electronic pe domeniul stabilit
§ Creaţi un tabel cu primele 5 site-uri care v-au plăcut cel mai mult, cu următoarea structură:
Adresă site |
Proprietar |
Produs software utilizat /Platformă (eventual) |
Tipuri de produse comercializate |
Design site |
Viteză de răspuns/ încărcare |
Mod de plată |
Timp primire cumpărături |
Ce v-a plăcut |
Ce nu v-a plăcut |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
§ Alegeţi unul dintre ele ca model pentru site-ul vostru şi argumentaţi de ce.
4. Proiectarea aplicaţiei
- schema bloc a aplicaţiei