Studiul de caz 2

 

1.       Produse software de comert electronic

 

1.1.      Identificați 3 produse software comerciale de CE și detaliați caracteristicile lor  (0.2 p)

Produsele software comerciale vă oferă un sistem complet de CE. Aceste produse au de obicei mai multe module, iar prețul este în funcție de modulele alese. Puteți studia produsele din documentația on-line oferită de producător.

 

Există 2 modalități de lucru:

-                           Unele produse software vă oferă să descărcați de pe site-urile lor oficiale un „trial”, un program care să va permită să vă realizați un site de CE, cu acel produs, pe o perioada limitată. De obicei este un wizard care vă ghidează în procesul de realizare al site-ului. Acest sistem nu oferă toate funcționalitățile produsului plătit, ci doar o parte din ele, pentru a convinge utilizatorul de performanțele acelui produs software.

 

-                           Alte produse software vă permit crearea unor site-uri de test pe server-ul lor, folosind produsul lor, o perioadă de limitată (cca. 14 zile). În acest caz aveți la dispoziție și găzduirea gratis. Similar cazului anterior, această variantă oferită are doar o parte din funcțiile produsului de bază.

 

 

Creați un tabel care să sintetizeze caracterisiticile cele mai importante ale  produselor software selectate, din punctul Dvs. de vedere.

Exp. de caracteristici:.

-                           pt. site: catalog de produse, descrierea produselor, coș de cumpărături, căutare după diferite caracteristici ale produselor, TVA, stocuri, monede multiple, istoricul comenzilor, emitere factură, plată electronică, administrare la distanță etc.;

-                           pt. produs software: prețul produsului software, platforma pe care se instalează, sistem de operare, scripting-ul pe server (asp, php etc), acceptarea de module de la terțe părți etc.

 

Exp. de produse software comerciale: LiteCommerce 2.2x, EROL Business,  StoreFront XE, CoreCommerce, Interspire Shopping Cart, X-Cart etc. + autohtone

 

1.2.      Identificați 3 produse software freeware de CE și detaliați caracteristicile lor (0.2 p)

Produsele software freeware vă oferă o mai mare flexibilitate în adăugarea de module personale, o gamă mai restrânsă de caracteristici ale site-ului,  costuri minime, opțional chiar posibilitate de găzduire a site-ului pe server-ul lor.

 

Există 2 modalități de lucru:

-                           descărcarea unui structuri de site, în ASP sau PHP sau altceva, în care efectuați modificări, încărcați baza de date etc.

-                           download-ul unui program, care, cu ajutorul unui wizard, vă ghidează în elaborarea site-ului de CE, pe care ulterior urmează să-l personalizați.

 

Creați un tabel care să sintetizeze caracterisiticile cele mai importante ale  produselor software selectate, din punctul Dvs. de vedere.

Exp. de caracteristici:.

-                           pt. site: catalog de produse, descrierea produselor, coș de cumpărături, căutare după diferite caracteristici ale produselor, TVA, stocuri, monede multiple, istoricul comenzilor, emitere factură, plată electronică, administrare la distanță etc.;

-                           pt. produs software: prețul produsului software, platforma pe care se instalează, sistem de operare, scripting-ul pe server (asp, php etc), acceptarea de module de la terțe părți etc.

 

Exp. de produse software freeware: Zen Cart, Ubercart, osCommerce Online Merchant, Magento, Quick.Cart etc.

1.3.      Alegerea unui produs software, din cele analizate,  pentru realizarea aplicației finale. Argumentați alegerea (0.1 p)